Tefekkür

Nefsimde Ki Ateistte…

📌 İhsan Şenocak Hocaefendi’nin bir paylaşımında kendisine sorulan “ateistlerin masallarına karşı ne okuyalım” sorusuna “Ateizmin belini kıran Risale-i Nur eserlerinin” okunmasını tavsiye ettiğini okudum.
📌 İhsan hocamızı iki kere Samsun’da ziyaret etme şerefine nail olmuştum. Kendisini ilim ile hilmin nakşolduğu bir hizmet abidesi olmakla beraber ve onun önderliğinde kurulan İfham ehl-i sünnet hocaların yetiştiği çok güzel bir eğitim yeri. Hocamızın Üstad Bediüzzaman Said Nursi’ye ve Risale-i Nur hakikatlarına olan muhabbetine de defaatle şahid oldum sosyal medya üzerinden yaptığı paylaşımlarla çoğunuz şahit olmuşsunuzdur. Hatta ifham’da eğitim alan kardeşlerimiz ile Samsun’da Risale-i Nur içindeki bazı bölümlerden müzakere dersleri de yapmıştık.
📌 Bütün bunları yazma sebebim hocamızın özel bir soruya mukabil verdiği cevaba yapacağım ve çok önemli gördüğüm bir eklemede ona karşı hüsnü zannımı ve muhabbetimi izhar edip şahsına karşı bir edepsizlik yada adavet hissi taşımadığımı izhar etmektir.
📌 Şimdi önemli gördüğüm meseleye geçelim. Risale-i Nur’un neşredildiği zaman ve zamanımıza kadar devam eden bu süreç imanın altı esasına daha önce hiç görülmemiş tarzda tahribatın yapıldığı bir zaman devresi olmakla beraber bu eserler ilk olarak “ehl-i imanın imanını takviye ve muhafaza” etmek için neşredilmiştir.
📌 Diğer tarafta Efendimizin (asm) imanın sürekli yenilenmesi tazelenmesi emrine binaen ehl-i imanın imanını Kur’an’ın imana dair ayetlerinden aldığı dersle müdellel bir şekilde akli ve kalbi bir metodla ders verip yenileyen bu asırda ki en birinci eser Risale-i Nur eserleridir.
📌 Dolayısı ile bu eserlerin okunmasının temel sebebi yalnızca “ateistlerin masallarına maruz kalmak” değil her an değişen alemde, her an değişime tabi olan insanın imanının Kur’an’i bir metodla yenilemek, yine ehl-i imanın enfüs ve afaktan gelen etkilerle ve çeşitli sebeplerle eskiyen, dejenere olan imanının kurtarmak ve takviye etme lüzumudur.
📌 Bu noktayı kaçırıp (ki İhsan hocamız Atesitlerle ilgili özel soruya verdiği cevapta bu kısma konu dışına çıkmamak adına muhtemelen değinmemiştir) bu eserleri yalnızca ateist ve deist savar, onların masallarını bitiren eserler olarak anlamak Risale-i Nur’u dolayısı ile Kur’an’ı anlamamak olup bu eserlerin ilk ve en geniş kapsamlı muhatabı olan ehl-i imanı da “ateistlerin taaruzuna hedef değilseniz bu eserlere ihtiyacınız yoktur” gibi bir dehşetli bir gaflete sürükleyebilir.
📌 Bu eserleri okumak için farkında olmamız gerek en büyük hakikat hariçten ateistlerin soru yada saldırılarını beklemek yerine en büyük ateistin “nefs-i emmaremiz ” olduğu hakikatı ile yüzleşmemizdir.
📌 Sonra da bu asrın imana temas eden manevi hastalıklarının farkında olup bu hastalıklara reçete sunan Kur’an eczanesinin nurlu ilaçlarına ihtiyacın her ehl-i iman için her şeyden elzem olduğunun farkında olmamızdır.
📌 “Benim imana dair sorunum yok evelallah” iddialarına “masallarına” inanmak yerine Kur’an’ın “ ey ehl-i iman iman ediniz” hitabının imanın yenilenmesine dair bize çok büyük bir ikazı barındırdığının farkına varmamız gerekir.
📌 İhsan hocamızın insafına ve hilmine sığınarak bu izahatı yapma ihtiyacı hissettim. Kusurum olduysa özür dilerim.