Tefekkür

Kafeste Mutluluk Arama

📌Son derece lüks, bakımlı güzel bir kafes içinde yaşayan bir kuş düşünün. O kuşa faraza şuur versek o kafesin lüksüne güzelliğine takılmadan bir an önce kafesten kaçıp özgürlüğe kavuşmak ister.
Aynen bunun gibi de cesed ve ona ait kayıtlar kafes hükmündedir ve insanın ruhu, cesed ve o cesede ait kayıtlarla kafeste tutsak hükmündedir.
📌Kendini fıtratın kitabı olan olan Kur’an ile tanımlayan bir insan için kafes hükmünde ki bedenin , saçların,kasların ve yine cesede taaluk eden hazların önemi yoktur. Vahyin terbiyesine giren şuurlu bir insan için bunlar esas değildir amaç değil araçtır. Ve din hakikatı insanı bu beden esaretinden kurtarmak için onu vahyin terbiyesine davet eder.
📌Vahyin eğitimi ile bunu anlamayan ve cesede ait zaaf ve kayıtlara odaklanarak hayat yaşayan bir kişi kafeste mutlu olmaya çalışan biri gibidir.
📌Cesed ve ona ait kayıtların ifadesi olan nefse kement vurmak ruhu kafesten özgürlüğe kavuşturmaktır. Bunun da neticesi hem dünya hem ahiret huzuruna yani saadet-i dareyne mazhar olmaktır.
📕Nefsi gemlemekle bağlamak, ruhu kemalâta kamçılamakla serbest bırakmanın şe’ni, saadet-i dareyndir.
Sözler – 133📕

📕 Madem dünya hayatı ve cismanî yaşayış ve hayvanî hayat böyledir; hayvaniyetten çık, cismaniyeti bırak, kalb ve ruhun derece-i hayatına gir. Tevehhüm ettiğin geniş dünyadan daha geniş bir daire-i hayat, bir âlem-i nur bulursun.📕
Lem’alar – 137